BLOG BRANŻOWY
LUTY w bioieko.pl
STYCZEŃ w bioieko.pl
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Wprowadzenie 0
Wprowadzenie

Jak to działa?

     Schemat dropshippingu jest bardzo prosty. Sklep internetowy przekazuje pozyskiwane przez siebie zamówienia bezpośrednio do dostawcy, który je kompletuje i przygotowuje do odbioru przez dedykowaną firmę kurierską. I gotowe.

sklep - hurtownia - klient

Dla kogo? 

     Ze względu na swoje uniwersalne rozwiązanie drop-shipping może być wykorzystany przez podmioty o różnym poziomie sprzedaży i doświadczenia. Niemniej jednak, model ten idealnym rozwiązaniem na początku tworzenia sklepu internetowego. Z doświadczenia wiemy, że wielogodzinne analizowanie warunków handlowych, cen i ofert różnych hurtowni w branży, której jeszcze nie znamy, jest kompletną stratą czasu. Na początku powstawania sklepu powinien być w 100% poświęcony na własny branding, a nie kupowanie nieznanych nam produktów.

Integracja

      Obecnie nie ma problemu z integracją większości platform sklepowych z bazą danych (zdjęcia, opis, cena) generowaną przez hurtownię w xml - automatyczny plik on-line, które jest aktualizowany co kilka minut, godzin lub dni w zależności od typu hurtowni. Poprawne pobieranie danych z xml zapewnia panel integracyjny wbudowany w silnik sklepu lub zewnętrzny, obsługiwany przez specjalistyczne firmy integrujące np. Verosoft. Panel pozwala właścicielowi sklepu decydować jakie produkty mają znaleźć się w sklepie oraz jakie marże mają zostać doliczone do poszczególnych grup produktów.

Umowa

    Istotnym elementem współpracy jaka następuje między hurtownią, a nowo powstającym sklepem internetowym jest umowa o współpracy. Właściwa powinna określać ona czas trwania współpracy, proces realizacji zamówień oraz koszty jakie ponosi właściciel sklepu od momentu rozpoczęcia współpracy, jej trwania i przedłużenia na kolejne lata. 

Wybór

    Coraz większa liczba hurtowni decyduje się na współpracę w modelu dropshipping. Korzyści płynące z tego rodzaju partnerstwa są obustronne. Hurtownia zyskuje wiernego klienta oraz potencjalny zbyt na stany magazynowe. Sklep natomiast, nieograniczony dostęp do szerokiej oferty produktów, który nie musi kupować do momentu ich realnej sprzedaży klientowi końcowemu. Nie tracąc czasu na pakowanie i wysyłkę zamówienia, może go wykorzystać na skuteczny marketing i budowanie własnej marki.

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl